måndag 24 oktober 2011

Färganalys

Idag ska vi göra en färganalys av bilden ovanför.

Det jag ser på bilden är en landsväg och på himmelen är de massvis med moln och på vänsterkanten ser man några elledningar och längs vägkanten ser man högt gräs. Vi ser att gräset är olika nyanser av grönt och himmelen går från ljusblått till mörkblått. Vägen är svart och molnen är väldigt vita på den blåa himmelen. Det ser ut som om solen lyser på molnen och min blick dras naturligt till molnen. 

Molnen gör bilden intressant, för att det ser ut som världskartan. Det ser ut som att "bilen" som man inte ser, men som jag föreställer mig att den finns bakom kameran, åker mot världen, den åker mot friheten. När jag ser vägen tänker jag på att "alla vägar leder till Rom" och det förstärks när man ser att molnen är bildade som en världskarta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar